close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה זה פרופיל עסקי בגוגל?

מערכת שורשז תמוז, תשפג26/06/2023

אתם מבינים את החשיבות הרבה והפוטנציאל העסקי שטמון בפרופיל עסקי בגוגל... אך בוודאי הייתם רוצים לדעת כיצד עליכם לכתוב את פרופיל החברה שלכם, כך שהוא ישיג לכם לקוחות חדשים ויתרום לתדמית העסקית שלכם

תגיות:
צילום: freepik

כולנו כבר יודעים שאם אנחנו לא באינטרנט – אז אנחנו לא קיימים. אבל מהי הדרך הכי טובה והכרחית להציג את העסק שלנו? ומה התוצר הדיגיטלי הכי חשוב? אתר? דף נחיתה? דף מכירה? או אולי פרופיל עסקי בגוגל?

למעשה, פרופיל עסקי בגוגל הוא השלב הראשוני והחשוב ביותר לצורך הצגת העסק שלנו במרחב הדיגיטלי, כיוון שהוא משתמש ביכולות המובנות שגוגל בעצמה הטמיעה לצורך קידום עסקים. גוגל מעמידה פלטפורמה ייחודית עבור עסקים, אשר מאפשרת חשיפה רחבה הן מבחינה מקומית ואזורית והן מבחינה אינטרנטית, כאשר השם המוכר של הפלטפורמה הוא: גוגל מיי ביזנס.

היכן

צילום: freepik
מוצאים פרופיל עסקי בגוגל?
מכירים את זה שאתם מחפשים במפות אחר רחוב מסוים, וגוגל maps מציע לכם את כל העסקים והבילויים שבאזור? הקסם הוא לא אוטומטי. אותם עסקים שמוצגים לכם נרשמו לשירות והטמיעו בגוגל מיי ביזנס פרופיל חברה מותאם אישית. אבל, למרבה הנס, גוגל עושה את עבודת השיווק במקומם, ובכל פעם בה מתבצע חיפוש אזורי של העסק, העסק שלהם מופיע בצורה אוטומטית.

אבל לא רק על ידי חיפוש בגוגל מאפ מופיע הפרופיל עסקי בגוגל. במקרה בו אדם מחפש את השירותים או המוצרים אותם החברה מציעה או, לחילופין, את שם החברה עצמה, גם אז יופיע הפרופיל העסקי בגוגל על פי פרמטרים מסוימים, דבר שיאפשר גישה מהירה וזמינה וחשיפה לקהל לקוחות רחב.

המרכיבים של פרופיל עסקי בגוגל
פרופיל עסקי בגוגל, הוא מעין פרופיל חברה שאמור לייצג אתכם בזירה הווירטואלית. למעשה, המרכיבים שלו ממש דומים למרכיבים של פרופיל חברה, כאשר ישנה התמקדות נישתית בזווית הדיגיטלית, כיוון שזוהי הפלטפורמה בה הלקוחות שלכם פוגשים את הפרופיל העסקי בגוגל שלכם. הניהול של הפרופיל העסקי בגוגל הוא חינמי ואינו דורש עלות כספית, כאשר גם ממשק הניהול הינו נוח במיוחד ומובן גם עבור פוביו-טכנולוגיים מובהקים.

האודות שלכם בפרופיל העסקי בגוגול
השלב הראשון דרכו גם אתם תחשפו את עצמכם ללקוחות חודשים, מתחיל ב'אודות' עליכם ועל החברה שלכם. האודות אמור להכיל פסקה תמציתית שכוללת מידע קונקרטי עליכם ועל הצוות שלכם, בנוסף לוותק ורזומה, ניסיון מעשי בשטח וחזון החברה לעתיד. למרות שהמידע במקטע האודות הוא תמציתי, עליו לשלב גם אלמנטים שיווקיים סמויים על מנת להשיג את מטרתו העיקרית וליצור שיתופי פעולה חדשים.

פרטים טכניים שבלעדיכם אין אתכם
בשונה ממצגת עסקית לדוגמא, פרופיל עסקי בגוגל שם דגש רב ועיקרי על החלק הפרקטי והמעשי. כשאנשים נמצאים באינטרנט, הם רגילים להגיע לכל מקום בלחיצת כפתור ובמינימום פעילות. ולכן, יש להנגיש להם את כל המידע עליכם בצורה מעשית וזמינה במיוחד. החלק של המידע המעשי אמור לכלול את אופני יצירת הקשר אתכם באמצעות הנייד, הטלפון והמייל, הכתובת הפיזית שלכם, שעות הפתיחה והסגירה וכמובן הפנייה לאתר באם הוא קיים.

תמונה אחת שווה אלף הסברים
כשמדובר על פרופיל עסקי בגוגל, לחלק הוויזואלי יש נתח משמעותי בחשיפה שלכם. לכן, גוגל מאפשרת לכם להציג תמונות מהעסק ומאחורי הקלעים של החברה שלכם, בפני הגולשים. התמונות יכולות להשיג מספר מטרות עסקיות. ראשית, הן מהוות תדמיתית משמעותית לעסק, במיוחד אם הן מצולמות ברמה גבוהה ומשדרות יוקרה ומיתוג. שנית, הן גורמות לגולש לקלוט אתכן במבט עין, מבלי שיהיה עליו להעמיק בטקסטים או בפסקאות. ושלישית, תמונה יוצרת חוויה והזדהות. לאחר הצפייה בתמונה של העסק שלכם, הלקוח ירגיש כאילו הוא מכיר אתכם באופן אישי, דבר שכמובן יסייע לכם להפוך את הלקוח הפוטנציאלי ללקוח רוכש.

אל תוותרו על ההמלצות!
אחד מהפיצ'רים שגוגל מציעה עבור המשתמשים בפלטפורמת "גוגל ביזנס" לצורך פרופיל החברה שלהם, הוא יכולת לקבל המלצות אותנטיות מאת לקוחות קיימים, אשר ידרגו אתכם בכוכבים ויצרפו המלצה חמה בכתב. כיוון שכמעט ואין אפשרות לזייף המלצות בגוגל, לקוחות וגולשים מייחסים משמעות רבה להמלצות של גוגל ביזנס, דבר שיכול לשמש אתכם כמקפצה תדמיתית. אז איך משיגים המלצות טובות מלקוחות? ראשית, נותנים שירות נהדר, יוצא דופן ונמנעים מכניסה לוויכוחים או התחככויות עם לקוחות, וכך נמנעים מביקורות שליליות ודירוג כוכבים נמוך שעלול חלילה להבריח לקוחות פוטנציאלים. שנית, שולחים לכל לקוח מרוצה קישור לדירוג לאחר הקניה שלו, ואפילו מבטיחים לצ'פר אותו באם הוא יוסיף המלצה חמה עם חמישה כוכבים.

פרופיל אינטראקטיבי
פרופיל החברה של גוגל מיי ביזנס, מאפשר להיות באינטראקציה עם לקוחות. לקוחות פוטנציאלים יכולים להעלות שאלות בפרופיל שלכם, ואתם יכולים לענות להם וכך לאפשר גם ללקוחות חדשים לדעת את התשובה, כאשר במקביל, ניתן להתכתב בצ'אט פנימי עם לקוחות המעוניינים בכך.

לסיכום
כעת גם אתם מבינים את החשיבות הרבה והפוטנציאל העסקי שטמון בפרופיל עסקי בגוגל, אך בוודאי הייתם רוצים לדעת כיצד עליכם לכתוב את פרופיל החברה שלכם, כך שהוא ישיג לכם לקוחות חדשים ויתרום לתדמית העסקית שלכם. במיוחד בשבילכם: איך כותבים פרופיל חברה תוכלו ללמוד במאמר הזה וליישם גם אצלכם!

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה